Rabu, 31 Julai 2013

JALAN-JALAN DI SHAH ALAM

JALAN-JALAN DI SHAH ALAM


Date: 27/7/2013 - 29/7/2013

Saya dan Mr.Cyg ke rumah kakak ipar http://maszie.blogspot.com/ di shah alam untuk berbuka puasa. Nampak macam rajin sangat kan berjalan..xde la..sebenarnya nak ambil mak. Dah seminggu mak ke rumah kakak ipar. Due date dah sampai ye...

So, saya ambil kesempatan untuk ajak my Mr.Cyg cari 'barang' yang dah lama sangat saya nak cari...
"COAT"
Da habis pusing mencari di kuantan+temerloh...mmg xde la
Di Johor pun camtu gak..
Yang saya berkenan di Johor Premium Outlet (JPO)
Memang cantik..ada 3
pattern pun sgt cantik
yang satu tu brand coach tapi harga after less RM17**.00
2 lagi brand burberry tp harga after less RM3***.00
AFTER LESS...

memang x la kan...
nasib baik ade kakak ipar..
Dia la tolong bawa kami mencari 'barang' ni..

Malam tu kami berbuka puasa di rumah dia.. Tengok tu..bermacam jenis lauk pauk yang ada.. semuanya masak sendiri
Saya tinggal makan je..

Sampai licin pinggan...




Selepas berbuka, kami hantar anak sedara balik ke asrama di shah alam...kesian dia kene duk asrama...
Tapi ye la budak lelaki..
relak je...



Then, kami pergi ke uptown shah alam..
Memang happening..
Makin malam makin berduyun2 orang datang..
yang paling penting
pilihan 'barang' tu pun banyak..
Harga pun sangat berpatutan
kurang dari RM150 (ni yang paling mahal saya jumpa)
Cuma xberkenan sangat..
Cam minah motor je kalu aku pakai ni...
ranggi sangat..





Pintu masuk....gelapnye..xnampak wajah ayu Mr.Cyg..



Dah masuk baru la terang dan nampak kemeriahannya...



Pelbagai jenis topi dan t-shirt yang dijual


Duit raya pun ada...xkira nak berapa "ringgit" pun semua pukul rata..5bungkus RM10...untung oooo

Sedar xsedar dah pukul 11.30mlm dah..perut pun dah berkeriuk minta di isi.. So, kami singgah la kedai ni 

Tengah ambil order



Sekali sampai je air..
OPOCOT...MAK DATOK..OPOCOT...
punya la besar gelas nya..

Air kelapa (yang besar) + air kelapa shake (yang rendah sikit tu)


Lebih dari sejengkal tu..kembung air la jawabnya..


Kerang bakar+berempah = sangat sedap


Kerang rebus separuh masak = sedap jugak (tp saya xmakan)


Satay daging+satay ayam = RM0.70/cucuk
Yang ni saya xnafikan memang sangat2 sedap





Di uptown ni saya beli seluar jeans 'Levi's' RM50
Jaket RM10
Walaupun xori, tapi memang selesa kena dengan harganya..
Patutla orang makin ramai disini...

Sebijik ori kan...Cuma kain jeans ni nipis skit dari yang ori..
Saje nak try..kalu ok, next time boleh beli lagi kan Mr.Cyg???


Jaket =RM10
Kene rajin pilih.. jumpe gak yang cantik


Esok pagi2 sebelum balik ke pahang, saya degil jugak nak pergi Setia city mall dekat je ngan rumah kakak ipar tu..
Saya tetap nak cari 'barang' saya tu la..
Nasib baik mak mertua+Mr Cyg sporting..
Diorang pun layan kan je la...

memang banyak sungguh pilihan di sini..
4jam kami pusing2 dalam bangunan ni..
kesian kat mak..
Dia duduk kat satu tempat je..
sebab da xlarat nak berjalan..








Ni lah hasilnya selepas 4jam memborong.. 
dan saya telah pun dengan rasminya membeli COAT yg paling cantik ni..
xtahu la nak panggil coat@jaket... di butik ZARA
dan kasut crocs sepasang dengan Mr.Cyg..
"Sorry, limited edition jadi xleh nak post ye...xsurprise la kan..."





Dah banyak habiskan duit kat sini, dia kasi sampul duit raya....bijak2


Sepanjang perjalanan pulang ke pahang, memang xlekangla senyuman di bibir saya ni...
yang peliknya saya pun xtahu kenapa xboleh berhenti dari tersenyum....

Bye  Shah Alam...




4 ulasan:

maszie71@gmail.com berkata...

semangat raya sungguh makde nie...sampul duit raya isi duit kala ungu 5 ye....

Unknown berkata...

xblh la mak ngah...sebab tahun ni colour ungu dibekukan..tinggal colour biru je itupun limited ni...

Bella berkata...

rindu makcik leha...mana kak ell amour? xnmpk pon...
hm suka lettew dapat shopping...untung la...

Unknown berkata...

Ni bukan shopping raya tau..ni shopping mmg keperluan...
tp kebetulan dlm bulan puasa ni slalunya byk sale..
tu yg cari time gini..